Oklejanie aut. Roczny test 2019 oklejania firmowego auta – podsumowanie

31.07.2019

Oklejanie aut od dawna znajduje się w ofercie drukarni Broker Druku. Jednak rzadko zdarza się nam oklejać własne auto. W lipcu 2018 zakupiliśmy auto marki Citroen Berlingo i postanowiliśmy zrobić w miarę subtelną reklamę w formie logo Broker Druku na bokach auta oraz folię One Way Vision na tylnych szybach plus kilka elementów plotowanych takich jak adres strony i numer kontaktowy. Od tego czasu minął rok. Czas na małe podsumowanie naszego testu.

Oklejanie aut – podsumowanie testu

Do oklejenia auta wybraliśmy początkowo folię tzw. ekonomiczną tj. folia samoprzylepna monomeryczna. Dosyć łatwa w montażu nawet dla laików (oczywiście przy zastosowaniu odpowiednich narzędzi takich jak rakle), jednak w przetłoczeniach na blasze należy zachować szczególną ostrożność.

Jak się okazało folia już po kilku miesiącach zaczęła w naturalny sposób “pracować” czyli kurczyć się. Początkowo widoczne odklejanie w miejscu przetłoczenia, później widoczne zabrudzenia od pozostałości kleju na brzegach folii od wycinania. W efekcie w okolicach lutego 2019, folia zaczęła pękać i efekt widoczny na poniższych zdjęciach był nienajlepszy.

Podjęliśmy decyzję o odświeżaniu reklamy tym razem z lepszej i droższej folii polimerowej. Projekt pozostał bez zmian, a jedynie logo miało zostać podmienione w tych samych miejscach na bokach Citroena. Zabraliśmy się za drugie podejście do oklejania auta. Folie plotowane (jako adres www i telefon) pozostały bez zmian i jedynie oczyszczone z brudu. Z racji zastosowania folii barwionej w masie nie ma problemu z płowieniem koloru czy odbarwieniom na skutek mycia samochodu.

Folia plimerowa – Jak oklejać nią auta

Folia polimerowa jest dużo trudniejsza podczas montażu (cieńsza, bardziej rozciągliwa, pozostawiająca pęcherzyki powietrza). Na skutek wystawienia na słońce sama odpowiednio układa się do kształtu blachy. Z założenia folia polimerowa jest droższa jako surowiec, jednak powinna być odporna na kurczenie i rozkurczanie pod wpływem zmieniających się temperatur.

Podsumowując: folie ekonomiczne mają dobre zastosowanie przy krótkich ekspozycjach reklamy tj. do 6 miesięcy, chyba, że powierzchnia jest zupełnie płaska. Folia polimerowa zastosowana aktualnie powinna wytrzymać nawet 3-5 lat.

Test nowej folii właśnie się rozpoczyna…

Oklejanie aut samochód firmowy Broker Druku
Folia monomeryczna pękanie widok z daleka
Oklejanie aut samochód firmowy Broker Druku
Folia monomeryczna – pękanie z bliska
Oklejanie aut samochód firmowy Broker Druku
Folia monomeryczna kurczenie się i powstałe zabrudzenia
Oklejanie aut samochód firmowy Broker Druku
Efekt po oczyszczeniu starej folii monomerycznej – przygotowanie do nowej reklamy
Oklejanie aut samochód firmowy Broker Druku
Montaż nowej folii polimerowej
Wyklejka samochodów firmowych. samochód firmowy Broker Druku
Efekt końcowy z folią polimerową
Brak komentarzy
prev next
O nas

Zajmujemy się szeroko rozumianym drukiem oraz optymalizacją jego kosztów. Dla naszych klientów dostarczamy materiały drukowane takie jak wizytówki, plakaty, stoiska reklamowe, wyklejamy lokale i auta, a także wiele innych.

Dane kontaktowe
+48 500 01 33 99
ul. Twarda 14
05-800 Pruszków
NIP: 534-254-77-44
biuro@brokerdruku.pl
Godziny pracy
Poniedziałek - Piątek
8:00 - 17:00
Sobota
Nieczynne
Niedziela
Nieczynne